اجزای پروپوزال

پوروپوزال

به زبان عامیانه، پیشنهاد چیست؟
در ایران پیپر، می‌توانید همه چیز را درباره نوشتن پروپوزال بیاموزید. پیشنهاد یک پیشنهاد است. اسناد و مدارک ارائه شده است تا نشان دهد که چرا پیشنهاد یک ایده خوب یا بد است.
اگرچه این پیشنهاد به طور گسترده در مبادلات تجاری و اقتصادی اعمال می شود، اما دامنه استفاده گسترده تری دارد. از نظر استفاده شخصی و حرفه ای، پروپوزال مورد استفاده دانشجویان و محققین قرار می گیرد.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
شما قبل از شروع نوشتن بیشتر کارهای خود را تکمیل کرده اید. قبل از نوشتن پروپوزال، مطمئن شوید که همه موارد زیر را بررسی کرده اید:
1. مخاطبان خود را بشناسید

پوروپوزال

در یک پروپوزال، هدف این است که خواننده را متقاعد کنیم که یک ایده خاص ارزش دنبال کردن را دارد یا ارزش دنبال کردن آن را ندارد. برای این منظور شناسایی همتای خود ضروری است. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ اگر نماینده صاحبان کسب و کار باشید، احتمالاً منافع مالی ایده پیشنهادی شما بزرگترین تمرکز شما خواهد بود. اگر با مقامات دولتی سروکار دارید بهتر است تایید عمومی را به آنها تاکید کنید.
2. خودتان تحقیق کنید

پوروپوزال

هنگام استناد به شواهد و داده های دست دوم، متقاعد کردن دیگران دشوارتر و وقت گیرتر است. بنابراین باید با کارشناسان صحبت کنید و تحقیقات آنها را بخوانید.
3. قبل از نوشتن

پوروپوزال

قبل از شروع نوشتن، زمانی را به طوفان فکری و جمع آوری ایده ها اختصاص دهید. پس از جمع آوری چند ایده خوب، تصمیم بگیرید که چگونه آنها را سازماندهی کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی

پوروپوزال

مطمئن شوید که هرگز به نسخه اول راضی نیستید. از شخصی که به او اعتماد دارید بخواهید پیشنهاد شما را بخواند و افکار خود را به اشتراک بگذارد. در نسخه دوم سعی کنید این نظرات را اعمال کنید.
پیشنهادات باید شامل اجزای زیر باشد
لطفاً تغییراتی در قسمت های اصلی پیشنهاد دهید.پیشنهادات شما ممکن است اضافه یا حذف شوند. به طور کلی، بخش های پروپوزال شما، جدای از مقدمه و نتیجه گیری، به این صورت خواهد بود:
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه

پوروپوزال

مروری کوتاه بر پروپوزال در مقدمه ارائه شده است و موضوع به مخاطبانی که ممکن است با موضوع آشنا باشند یا نباشند معرفی می شود.
این شاید مهمترین بخش پیشنهاد باشد. موضوع باید برای مخاطبان شما و همچنین دلیل مرتبط بودن آن توضیح داده شود. معمولا ارائه حقایق، آمار و داستان های جالب و جالب در جلب توجه مخاطب موثر است.
معمولاً در پروپوزال مشکلی برای حل وجود دارد. بهتر است در این مورد روی مشکلی که راه حلی برای آن ارائه می دهید تاکید کنید. مزایای این پیشنهاد را می توان با دانستن اطلاعات جمعیتی برای مخاطبان برجسته کرد.
2. پیشنهاد

پوروپوزال

توضیحی در مورد هدف در این بخش آمده است. مختصر باشید و فقط روی عناصر کلیدی پیشنهاد خود در اینجا تمرکز کنید. اگر پیشنهاد شما کوتاه باشد، این بخش را می توان در چند خط خلاصه کرد. در این بخش، نحوه اجرای آن را مورد بحث قرار ندهید.
3. برنامه اجرایی
اگر پیشنهادی به شما بدهم، باید چه کار کنم؟ اگر آمادگی ندارید چگونه می توانید آن را به مخاطب ثابت کنید؟ نحوه اجرای پیشنهاد را در اینجا شرح دهید. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
هدف این است که مخاطبان خود را متقاعد کنید که برنامه شما خوب است و همچنین آنها را متقاعد کنید که شما فرد مناسبی برای اجرای آن هستید. برای موفقیت در این کار، باید بر شایستگی های خود تأکید کنید.
بجزئیات
شما باید اطلاعات و داده های کافی را در این بخش ارائه دهید تا ثابت کنید که فرآیند پیاده سازی را درک می کنید، اما آنها را با جزئیات فنی بیش از حد خسته نکنید.
ص. پیش بینی
وقتی موانع و مشکلات را پیش‌بینی می‌کنید، به مخاطب خود نشان می‌دهید که جنبه‌های مختلف پیشنهاد خود را به دقت بررسی کرده‌اید و مشکلات احتمالی را نادیده نگرفته‌اید.
4. عملی بودن

پوروپوزال

مطمئن شوید که پیشنهاد شما عملی و عملی است. از تجربیات گذشته استفاده کنید و تاکید کنید که این پروژه می تواند مانند پروژه های قبلی اجرا شود. اگر در گذشته تجربه ای در این زمینه ندارید نگران نباشید.بر آنچه مخاطبان شما می خواهند بشنوند تمرکز کنید.
به عنوان مثال، اگر مدیر شما به انجام به موقع کارها اهمیت می دهد، می توانید بر سرعتی که پیشنهاد شما با آن بهره وری را افزایش می دهد تأکید کنید.
5. نتایج مورد انتظار
اهداف پیشنهادی خود را در این بخش شرح دهید. ممکن است متوجه شوید که این بخش تکراری و شبیه به اعلام مزایای پیشنهاد است. اصل پرونده شما باید در این بخش ارائه شود.
لطفاً این قسمت را مانند مزایای پروپوزال ننویسید.
6. منابع مورد نیاز

پوروپوزال

علاوه بر این، تهیه این قسمت بسیار ساده است. آیا منابعی برای تکمیل پروپوزال خود نیاز دارید؟ علاوه بر منابع محسوس مانند کاغذ، کامپیوتر، پول و . باید به منابع ناملموس مانند زمان نیز توجه کرد.
7. مقدمات انجام شده است
حتما تخصص خود را به مخاطبان خود نشان دهید. آمادگی برای پذیرش (یا گرفتن نمره بالاتر، اگر تکلیف برای کلاس باشد) کلیدی است.
8. نتیجه گیری

پوروپوزال

همانطور که در مقدمه اشاره کردید، تاریخچه پیشنهاد را تکرار نکنید. اگر با آن صحبت نکردید، اگر بتوانید پیشینه پیشنهاد را در مقدمه به اشتراک بگذارید، مفید خواهد بود. شما می توانید تمام بخش های قبلی مانند پیشنهاد، طرح اجرا و دلایل را در این بخش خلاصه کنید.
9. منابع و مآخذ
هر زمان که تحقیق می کنید یا مقاله ای می نویسید، منابع خود را ذکر کنید.
utleystrategies
owlcation
ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید